Cinsel isteksizliğe neden olan soruna (örneğin metabolik problemler) göre tedavi planlanır.

Cinsel isteksizlik tedavisi nasıldır?

Yaşam tarzı değişiklikleri tedavide önemli bir yer almaktadır. Testosteron replasman tedavisi ile azalmış cinsel istek hızlıca düzelir ve ereksiyon problemleri büyük oranda düzelir. Bu amaçla kullanılabilecek birçok testosteron tedavi formları mevcuttur. Bu formlara örnek vermek gerekirse testosteron jelleri ve cilt altına veya kas içine yapılan testosteron enjeksiyonları sayılabilir.

Testosteron replasman tedavisinin çeşitli yan etkileri olabilir. Ciltte kaşıntı jel formlarının yaptığı yan etkiyken, memede hassasiyet ve ciltte akne oluşumu diğer yan etkiler arasında sayılabilir. Replasman sonucu, kan eritrosit seviyesinde artış görülebilir, tedavi edilmemiş prostat kanseri varlığında hastalığı alevlendirebilir. Bu nedenle testosteron replasman tedavisi alan hastalar mutlaka düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.

Cinsel isteksizlik nedir, belirtileri nasıldır ve sebepleri nelerdir?

Erkekte en az altı ay süre ile cinsel fantezilerin olmaması ile birlikte tüm cinsel ilişki ve mastürbasyon gibi cinsel aktiviteden uzaklaşması durumuna cinsel isteksizlik denir. İş yaşamındaki stres, ağır yaşam şartları, sağlık sorunları, aşırı alkol ve sigara kullanımı cinsel hayatı olumsuz etkileyebilir. Kısa süreli görülen cinsel isteksizlik normal kabul edilse de, uzun süre devam eden cinsel isteksizlik ciddi bir sağlık sorunun habercisi olabilir. Genel kanının aksine toplumda yaygınlığı fazladır ve erkeklerin %20’sinde görüldüğü düşünülmektedir. Belirtileri arasında cinsel istek azalması, cinsel soğukluk, azalmış cinsel arzu, ereksiyon sıklığının azalması, gece ereksiyonlarının kaybolması sayılabilir. Vücut kıllarında ve sakal çıkmasında azalma, yorgunluk ve halsizlik hissi, depresyon belirtilerinin görülmesi, iş performansında azalma bunlara eşlik edebilir. Nedenleri arasında; hipogonadizm, depresyon, aşırı alkol ve tütün kullanımı, madde bağımlılığı, hareketsiz yaşam ve stres, tiroid bozuklukları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp rahatsızlıkları, böbrek ve karaciğer yetmezliği, obezite, prostat, testis ve hipofiz rahatsızlıkları, bazı ilaçlar sayılabilir. Ayrıca çiftler arasındaki problemler, erkekteki sertleşme bozuklukları, erken boşalma, penis eğriliği gibi nedenler de isteksizlik sebepleridir.