Penis eğriliği nedir?

Penis eğriliği veya yamuk penis, penisin az yada fazla eğriliği ile karakterize olan doğuştan veya sonradan kazanılmış bir genital anomalidir.

Penis eğriliği ciddi fonksiyonel, estetik ve psikolojik bir problemdir. Hastanın normal cinsel ilişkiye girmesi engellenir ve sıklıkla psikojenik iktidarsızlık neden olur.

Penis eğriliği nasıl oluşur?

Doğuştan penis eğriliği – başka deformiteleri olmayan izole bir anomali olabilir veya başka bir penis anomalisi ile ilişkili olabilir (örn. hipospadias)

Sonradan gerçekleşen penis eğriliği – ergenlikte yetersiz penis büyümesi sırasında veya Peyronie hastalığının bir parçası olarak veya cerrahi olarak tedavi edilmemiş penis kırığından sonra ortaya çıkar.

Penis eğriliği nasıl tespit edilir?

Teşhis yapabilmek için ihtiyacımız olan şeyler şunlardır:

• Hastadan eğriliğin varlığı hakkında aldığımız bilgiler
  • Klinik muayene
  • Penis eğriliğinin derecesini, şeklini ve lokalizasyonunu doğru bir şekilde belirlemek için ayakta tedavi ortamında ereksiyon halinde fotoğraflama işlemi.

Penis eğriliği tedavisi

Penis eğriliğinin tedavisi sadece operatiftir.

Cerrahi tedavinin amacı, tam restorasyon ve işlevselliğin korunması ve maksimum estetik etki ile penis eğrisini düzeltmektir.

Cerrahi tekniğin seçimi hastanın yaşına ve eğriliğin oluşma nedenine bağlıdır.

Tedavide kullanılan birçok farklı teknik nedeniyle ameliyatın ürolojik rekonstrüktif cerrahi alanında uzmanlaşmış bir cerrah tarafından yapılması gerekmektedir.

Çocuklarda veya ergenlerde en sık kullanılan yöntem, eğriliği düzeltmek için penil kılıflardan birinin rekonstrüksiyonu ve aplikasyonudur. Bu, penisin uygun şekilde büyümesini ve gelişmesini sağlar. Erişkinlerde, eğrilik Peyronie hastalığı veya kırığından kaynaklanıyorsa, deformite düzeltmesi en sık greftle birlikte kullanılır. Ameliyat genel anestezi altında veya hastanın ameliyat sırasında uyanık olabileceği bölgesel (spinal) cerrahi ile yapılabilir.